Home Software Doccle

Salar en Doccle

Voor het verzenden van de loonadministratie werkt Salar samen met Doccle, de meest innovatieve oplossing in de markt voor de distributie van de loon- en HR-documenten. Dankzij Doccle kan u zo loonbrieven, individuele rekeningen en fiscale fiches elektronisch ter beschikking stellen van uw medewerkers.

Het digitaliseren van uw loonadministratie biedt voordelen, voor zowel u als werkgever als voor uw medewerkers. U bespaart er heel wat tijd én geld mee en uw medewerkers hebben hun loonbrieven altijd bij de hand.

Al honderden bedrijven gebruiken Doccle voor hun administratie. En meer dan 2 miljoen Belgen ontvangen hun administratie via het gratis online platform Doccle.

Hoe werken digitale loonbrieven?

Digitale loonbrieven verstuur je via Doccle, het online platform waarmee werknemers hun persoonlijke administratie kunnen beheren. Werknemers worden automatisch op de hoogte gebracht wanneer een nieuw document beschikbaar is en ze kunnen hun documenten, zoals facturen of elektronische loonbrieven, eenvoudig archiveren.

Wat is Doccle eigenlijk?

Met het digitale administratieplatform Doccle kan je je administratie digitaal beheren. Je kan documenten, zoals facturen, contracten of loonbrieven van verschillende organisaties veilig ontvangen en bewaren in je persoonlijke Doccle-account. Je kan er ook je documenten betalen, ondertekenen of delen. En je kan zelf eigen documenten opladen. Altijd en overal kan je jouw Doccle-account raadplegen op PC, tablet of smartphone. Al je documenten blijven zo veilig, digitaal bewaard op één centrale plaats. Bovendien is Doccle volledig gratis en reclamevrij voor de gebruiker.

Voordelen van digitale loonadministratie

Voor u als werkgever of HR-manager

  • De werkdruk van uw HR-afdeling vermindert en efficiëntie verhoogt.
  • Kostenbesparend (papier, zegels,…).
  • Positief voor uw bedrijfsimago.
  • Even wettelijk als papieren loonbrieven.

Voor uw medewerkers

  • Loonbrief altijd en overal beschikbaar (ook als de werknemer u verlaat).
  • Gearchiveerd zolang u dat wil.
  • Doccle is gratis, veilig en reclamevrij.
  • Administratie van verschillende organisaties kan samen beheerd en bewaard worden.

Hoe starten met digitale loonbrieven via Doccle

  1. Neem contact met ons via info@salar.be of via telefoon 014 28 23 00.
  2. Informeer uw werknemers over de digitale loonbrieven.
  3. De werknemer voegt Salar toe aan zijn persoonlijke elektronische brievenbus op Doccle  via een link in een e-mail.
  4. Eens de werknemer de verbinding in zijn Doccle-account heeft gemaakt, krijgt hij een notificatie telkens er een nieuw document klaarstaat.

Wat moet de werknemer doen

Nadat wij Doccle in uw dossier in HRMS hebben ingesteld, ontvangen uw werknemers een uitnodiging via e-mail of vinden ze hun persoonlijke code op hun loonbrieven.

Automatisch verbinden via e-mail

Na het klikken op de link in de e-mail wordt Salar automatisch toegevoegd aan de Doccle-account van de werknemer. Heeft de werknemer nog geen Doccle-account, dan kan die meteen eenvoudig gemaakt worden.

Nog niet helemaal duidelijk? Kijk even naar onderstaand filmpje.

Verbinden via persoonlijke codes

Een werknemer kan verbinden via de persoonlijke codes op zijn loonbrief door te surfen naar Doccle.be of de Doccle-app te openen.
Na het aanmelden in de bestaande account of het aanmaken van een nieuwe account, klikt de werknemer op ‘nieuwe verbinding maken’ en zoekt het Salar logo in het overzicht van de bedrijven.
De persoonlijke codes nog invullen en Salar is toegevoegd aan de Doccle-account.
De werknemer krijgt een melding telkens er een nieuw document op hem wacht.

Nog niet helemaal duidelijk? Kijk even naar onderstaand filmpje.

Wil u voortaan ook de loonbrieven van uw medewerkers via Doccle versturen?